ПОИСК
Культура та мистецтво

Фонд Богдана Губського вперше в Україні співпрацюватиме з більшістю українських установ у США

15:53 13 квітня 2021
Богдан Губський

Фонд Богдана Губського «Україна XXI століття» вперше в історії України почав широкомасштабну співпрацю з головними українськими музейними, архівними та бібліотечними установами США, що дозволить познайомити українців з раніше невідомими унікальними історичними пам'ятками і артефактами. Про це повідомила прес-служба фонду.

За даними фонду, 100 років бездержавного життя призвели до розпорошення наших національних реліквій та раритетів. Для прикладу можна навести прапор і булаву Богдана Хмельницького, що зберігаються у військових музеях Стокгольма та Варшави відповідно. 350 років ці артефакти залишалися не атрибутованими та невідомими для українців. Однак у 2002 році Фонд Богдана Губського «Україна XXI століття» знайшов, атрибутував і привіз, здавалося б, назавжди втрачені клейноди на виставку в Україні, а у 2005 році — на інавгурацію президента України.

Як зазначив Богдан Губський: «В умовах, коли визвольна боротьба початку XX століття була забороненою темою і „білою плямою“ в радянській історіографії, саме закордонні українські наукові, архівні та музейні інституції стали осередками вивчення, зберігання та поширення інформації про зазначені події».

Саме тому, голова фонду Богдан Губський і відомий історик і куратор міжнародних музейних проєктів фонду Юрій Савчук відвідали 5 українських культурно-освітніх і наукових закладів у США.

Зокрема, вони відвідали Український національний музей в Чикаго (заснований в 1952 році) — найбільший український культурний осередок Середнього Заходу США. Оглянули унікальні артефакти з історії та культури України, яких там налічується майже 100 тисяч, і зустрілися з президенткою музею Лідією Ткачук.

Потім побували в Українському музеї і бібліотеці в Стемфорді, який є найстаршою культурною установою у Північній Америці (відкритий в 1937 році). Разом з кураторкою музею Любов'ю Волинець оглянули найкращі зразки колекції, яка налічує понад 3 000 творів образотворчого мистецтва, 1000 предметів релігійного культу, 7 000 одиниць народно-декоративного мистецтва.

Наступним відвідали Український музей у Нью-Йорку, заснований Союзом українок Америки у 1976 році. Тут візитери з України оглянули найбільш представницьку збірку українського мистецтва, зокрема модерного, за кордоном. У тому числі Олександра Архипенка. Обговорили співпрацю з директоркою музею Марією Шуст.

Далі у містечку Бавнд Брук (Нью-Джерсі) вони ознайомилися з Українським історичним і освітнім центром і музеєм ім. Патріарха Мстислава. Основою музею стала саме його приватна колекція, а в цілому збірка документів і артефактів з історії церкви та української історії та культури налічує понад 15 000 одиниць. Губський і Савчук оглянули колекцію музею і відвідали Меморіальний комплекс, церква-пам'ятник св. Андрія Первозванного.

Насамкінець, з метою вивчення наукової спадщини українців у діаспорі відвідали в Нью-Йорку Українську вільну академію наук (УВАН), яка згідно статуту є спадкоємицею Всеукраїнської академії наук, що працювала в Києві в 1921—1936 роках. З огляду на те, що УВАН володіє цінною архівною та бібліотечною збіркою, який налічує понад 500 тис. одиниць, відвідувачів з України зацікавили наукові матеріали української діаспори.

Як зазначив Богдан Губський після візиту: «Одним з найефективніших інструментів плекання національної пам'яті у діаспорі стали численні архівні та музейні колекції, в яких зберігалися унікальні документи на артефакти — матеріальні свідки історії. Вони слугували джерелом і символом надій на майбутнє національне та державне відродження».

На фото в заголовку: Богдан Губський знайомиться з бібліотекою УВАН

161

Читайте нас у Telegram-каналі, Facebook та Twitter

Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів
 

© 1997—2021 «Факти та коментарі®»

Усі права на матеріали сайту охороняються у відповідності до законодавства України.

Матеріали під рубриками «Офіційно», «Новини компаній», «На замітку споживачу», «Ініціатива», «Реклама», «Пресреліз», «Новини галузі» а також позначені символом публікуються у якості реклами та мають інформаційно-комерційний характер.